Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

ΤΟ...ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ..!!!

Επιστολή προς τα παιδιά..!
Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΠΙΣΤοΛΉ στα παιδια
Εμένα  με ξέρετε  όλοι..!!
Είμαι η θάλασσα..!!
Κάποτε ήμουν αστραφτερή και γαλάζια.!!
Στην αγκαλιά μου ζούσαν εκατομμύρια ψάρια από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα.
Αμέτρητα κοράλλια με πανέμορφα χρώματα έκαναν τον βυθό μου ζωγραφικούς πίνακες!!
Καταπράσινα φύκια χόρευαν σαν μπαλαρίνες στην παραμικρή κίνηση μου σαν χορεύτριες μπαλέτου...
Αποτέλεσμα εικόνας για βυθος με κοραλια
Έβλεπα τα δελφίνια να συναγωνίζονται στο τρέξιμο τα καράβια παίζοντας  με το κύμα μου.
Αποτέλεσμα εικόνας για δελφινια εικονες
Οι ακρογιαλιές μου γεμάτες από πεντακάθαρη χρυσή άμμο με αγκάλιαζαν γύρω -γύρω... πριν λίγα χρόνια..
Όμως κοιτάξτε με τώρα πόσο βρώμικη είμαι..!!!!

Το γαλάζιο χρώμα μου έχει χάσει την λάμψη του, από τα πετρέλαια που ασυνείδητοι άνθρωποι ρίχνουν μέσα μου από τα καράβια.
Στον βυθό μου  δεν ζουν πια τα πολύχρωμα κοράλλια.. 
Τα δελφίνια που κολυμπούσαν χαρούμενα ..τώρα βγαίνουν στις ακρογιαλιές μου και πεθαίνουν...από την μόλυνση που έχει απλωθεί...παντού....τα ψάρια λιγοστεύουν και αυτά..
Οι παραλίες μου γεμάτες από σκουπίδια.. που πετάνε οι άνθρωποι λες και δεν θα  ξαναβρούν μπροστά τους ότι έχουν πετάξει εκεί από την προηγούμενη φορά που ήρθαν να κάνουν το μπάνιο τους.!! 
δεν μπορώ να  καταλάβω τους μεγάλους.!!
Γι αυτό παιδιά .. εσείς που θα διαβάσετε το παράπονο μου .. πείτε το και σε εκείνους ..και με τις μικρές σας φωνές να φωνάξετε δυνατά.. να σταματήσουν να με λερώνουν...και δώστε τους πρώτοι εσείς το παράδειγμα με το να μην πετάτε σκουπίδια..σε θάλασσα και ακτές..!!!

Θέλω τόσο πολύ να ξαναγίνω καθαρή και γαλάζια..!!!!! 

Αποτέλεσμα εικόνας για γαλαζια θαλασσα
Το παράπονο της θάλασσας  παίρνει μέρος στο δρώμενο .. 

Λόγια της πλώρης - Πρό(σ)κληση δημιουργίας



Που μας προτρέπει η Μαρία Νικολάου !!!!
μπορεί να μην είναι λόγια της πλώρης ..είναι  όμως  λόγια της θάλασσας !!!!
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ..!! σε όλους ..Να έχετε έναν όμορφο καθαρό.....Αύγουστο..!!!
Και να μην ξεχνάτε ότι και στα δύσκολα..
υπάρχει κάπου... ένα χαμόγελο που σας περιμένει..!!!  





34 σχόλια:

  1. Καλημέρα Ρουλάκι μου
    Η θάλασσα μας ευεργετεί και εμείς την πληγώνουμε

    Καλό μήνα μάτια μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς είναι Λενιώ μου ομως έχω την αισθηση ότι οι γενιες που έρχονται θα το καταλαβουν και θα αρχίσουν να την προσεχουν και να την αγαπανε..!!
      Να είσαι καλα κοριτσι μου και να προσεχεις .. καλο σου μηνα... φιλακιααα!!!♥♥♥

      Διαγραφή
  2. Καλό μήνα Σμαραγδένια μου με τα λόγια της θάλασσας που αν μιλούσα θα έλεγε όλα όσα έγραψες κι άλλα τόσα! Καλό Αύγουστο, καλά μπάνια και καλές βουτιές! Φιλιάαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχομαι και ελπίζω Σωτηρία μου... ότι οι γενιά που τωρα μεγαλωνει σαν τα παιδια σου θα εχουν μαθει την οικολογική καταστροφή που εχουν κανει οι προηγουμενες σαν τις δικες μας γενιες..και θα δώσουν το καλο παράδειγμα σε εμας τους μεγαλους... και αυτό ειναι ενα ελπιδοφόρο μηνυμα...!
      Να περνατε ομοερφα με τα κορίτσια μου καλο μην και καλο υπολοιπο καλοκαιρακι... φιλακια σε όλες .!!:k :)

      Διαγραφή
  3. Πάντα οι άνθρωποι θα θεωρούμε πως όλα μας ανήκουν.
    Σ΄ευχαριστώ Ρουλάκι μου για αυτήν την τόσο ιδιαίτερη συμμετοχή!
    Καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ηταν ακριβώς αυτο που πηγαινε με τα λόγια της πλωρης..Μαρία μου αλλα μια που είχε σχέση με την θαλασσα είπα να το βαλω...ισως αργοτερα να προσπαθησω για κατι αλλο θα δουμε..!!
      Απλά η αδιαφορία μας.. για την μολινση της θάλασσας με εκανε να το γραψω αυτό..!!!
      Να έχεις ενα χαρουμενο υπολοπο καλοκαιρακι..φιλη μου καλο μηνα φιλακιααααα!!! :) :)

      Διαγραφή
  4. καλημέρα και καλό μήνα!
    μακάρι έστω και λίγοι να ακούσουν το μήνυμα σου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω Λίτσα μου ότι τωρα πια αρχίζουμε να μαθαίνουμε ποσο μολύνουμε την θαλασσα ..αν δεν το κανουμε τωρα.. θα είμαστε υπεύθυνοι για το χαλι που θα παραδοσουμε..η ελπίδα μας ειναι οι νεες γενιες ..και νομίζω οτι κατι πάει να γίνει.. μακαρι...
      Καλό μήνα να έχεις φιλη μου σου ευχομαι εναν χαρούμενο Αυγουστο.. φιλακιαααα!!!!:) :)

      Διαγραφή
  5. Ένα παράπονο-διαμαρτυρία τόσο γλυκά ειπωμένο από την πέννα σου Ρούλα μου! Εύχομαι να ακουστεί και να συμμορφωθούμε όλοι! Πολλά φιλιά και καλό μήνα :)

    www.artdecorationcrafting.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα πόσο κρίμα είναι να έχουμε Χριστινα μου ενα τοσο πολύτιμο στοιχειο της φυσης οπως η θαλασσα και να του φερόμαστε ετσι..!!αν δεν μπορούμε να κανουμε κατι μεγαλο γι αυτό .. ας κανουμε κατι μικρο.. ο καθενας μας .. ας μην ξαναφήσουμε σκουπίδια στις παραλίες που παμε να κολυμπήσουμε.. ας ξεκινησουμε απο αυτό την επομενη φορα θα ειναι καθαρα.. αν το κανει ο καθενας μας αυτό.. τότε θα έχει γινει μια αρχή ..ας γινουμε το παραδειγμα για άλλους.. να περνας ομορφα ότι και να κανεις
      Καλό Αυγουστο να περασεις.. φιλακιαααα!!!:) :)

      Διαγραφή
  6. Καλό σας μήνα Ρούλα μου. Πολύ όμορφα τα λόγια σου εδώ. Να είστε καλά, να έχετε ΄όμορφες στιγμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πανω από όλα φιλε μου ειναι το περιβαλον που ζούμε και πρέπι να καταλαβουμε πως μονο οι επόμενες γενιες θα μπορεσουν να το σώσουν αφου εμεις το έχουμε καταστρεψει.. αν μαθουν απο μικρά τα παιδια να το σεβονται .. υπαρχει ελπιδα για το μελλον τους... γιαι αθυτ ειναι δικό τους !!!
      Σε ευχαριστώ πολύ που περνας... να έχεις εναν όμορφο μηνα... καλό υπόλοπο καλοκαιρι..!!!:)

      Διαγραφή
  7. Ρούλα μου,έδωσες στην θάλασσα φωνή!
    Ιδιαίτερη συμμετοχή,μπράβο σου!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εεεεε πως να μην το έκανα Γιουλη μου .. πρεπει να ερχομαστε στη θεση του άλλου για να τον καταλαβουμε και σαυτήν την περίπτωση η θαλασσα μας έχει πρόβλημα επιβίωσης..μικρή μου ..να περνας ωραια και να περασεις ενα χαρουμενο Αυγουστο ... καλο υπολοιπο καλοκαιρακι... φιλακιααα!!!:k :) <3

      Διαγραφή
  8. Καλό μήνα ευαίσθητό μου πλάσμα!
    Μεταξύ μας τώρα, αν η θάλασσα είχε φωνή δεν θα ήταν τόσο ευγενική μαζί μας.
    Αναρωτιέμαι για πόσο ακόμα θα μας ανέχεται η φύση να ασελγούμε πάνω της; Για πόσο άραγε;

    Φιλί (στο αλουμινόχαρτο) :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες να μας την έλεγε Κανελλακι μου; να σου πω δικιο θα είχε με τόσα που τις ξώνουμε.. αν ήταν αλλη θα μας έδινε μια μουντζα και θα πήγενε σε άλλον πλανητη να ζησει καλύτερα..!!!!
      Αν δεν την προσεξουμε.. πολύ φοβάμαι οτι καποτε θα την χασουμε.. !!!!
      ας ελπίσουμε ότι οι γενιες που ερχονται θα την αγαπησουν περισσότερο απο εμάς.. μακαρι και αμήν..μάτια μου..!!!!
      Το φιλί σου όλα λεφτα..χι..χι.. να έχεις εναν ομορφο Αυγουστο Κανελλακι μου.. καλο υπόλοιπο καλοκαιρακι..πέμπω σου φιλιά.. και απο τους δυο μας... !!!:k :k <3

      Διαγραφή
  9. Αχ θάλασσα μου!!!!
    Υπέροχο κείμενο!!!!
    Καλό μήνα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου η θαλασσα ειναι η ζωή..μας αν δεν την προσεξουμε και δεν την αγσαπησουμε φιλη μου θα την χασουμε...αν δεν μπορουμε εμεις ας το κανουν τα παιδια και τα παιδιάτων παιδιών μας..!!
      Να περνας ομορφα φιλη μου να έχεις ενα χαρουμενο Αυγουστο .. φιλακιαααα! :) :)

      Διαγραφή
  10. Καλό και συνετό μήνα θα μας ευχηθώ! :)
    Πολύ φοβάμαι πως και σκουπίδια να πάψουμε να πετάμε, η θάλασσα δεν θα υπάρξει πια όπως τη γνωρίσαμε όταν είμασταν παιδιά. Τα τωρινά παιδιά είναι πολύ πιο ευαισθητοποιημένα απ΄τους γονείς τους και αυτό είναι μεγάλη επιτυχία, έτσι τουλάχιστο δεν θα χειροτερέψει το κακό! ;)
    Πολύ όμορφο βιντεάκι και πολύ δυναμική συμμετοχή! :D
    ΑΦιλάκια θαλασσοδαρμένα Ρούλα μου! :k :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ξαναπέστο Στεφανία μου ..με τόσα αποβλητα που ριχνουν καθημερινα μέσα της...!!
      πίστυεω ότι τωρα πια οντως ειναι τα παιδια πιο ευαίσθητα στο θεμα της ρύπανσης σις παραλίες τουλαχιστον..οταν μαθεις κατι απο μικρος συνεχίζεις να κανεις και μεγαλος...είναι όλα θεμα παιδείας πρωτα απο το σπιτι..και μετα στα σχολεια.....σιγουρα οι καινουργιες γενιες θα κανουν την διαφορα απο τις δικες μας προς το καλύτερο..!!!! :)
      Να περνας όμορφα ότι και να κανεις ευχωμαι καλα μπνανια αν πατε στο νησί.. καλο και χαρούμενο Αυγουστο να περασετε φιλεναδα..φιλακια θαλασσινααααα!!! :k :) <3

      Διαγραφή
  11. Αγαπώ την αμεσότητα της ανάρτησής σου και το ότι απευθύνεται στα παιδιά. Αυτά είναι το μέλλον του πλανήτη (αν τελικά αφήσουμε τον πλανήτη να έχει μέλλον). Καλό μήνα, Ρούλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού αυτα τα παιδια Μία μου θα είναι το μέλλον και είναι εκεινα που θα αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο.. αν ξεκινήσουν απο το σπίτι πρωτα οι γονεις να ορμινευουν τα παιδια τους και μετα στα σχολεία...νομιζω οτι κάτι θα γινει για μελλον αυτου του πλανητη φιλη μου .
      Να είσαι καλά και να περνας ακομα καλύτερα.. καλο Αυγουστο να περασεις.. φιλακιαααα!!!:)

      Διαγραφή
  12. Όλα είναι θέμα συνείδησης και κουλτούρας Ρούλα μου.Απο τους μεγαλύτερους εξαρτάται που θα γίνουν παράδειγμα για τα παιδιά.Πολυ ωραία η ανάρτηση σου.Καλο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτο που είπες Μαρία μου η παιδεία μέσα απο το σπίτι ειναι το πρωτο σκαλοπατι για να αποκτήσει το παιδι οικολογική συνείδηση ..και μετα το σχολειο.. και ο καθενας μας ξεχωριστά.. μα ειναι τοσο αυτονοητα όλα αυτα... το να κραταμε καθαρο το περιβαλον μας και κατα επεκταση τις θάλασσες μας..
      Να περνας ομορφα Μαρία μου καλο Αυγουστο και καλο υπολοπο καλοκαιρακι.. φιλακιαααα!!! :) :)

      Διαγραφή
  13. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα χειροτερέψει το κακό και πως οι νέες γενιές θα είναι πιο προσεκτικές από τις προηγούμενες.
    Ωραία συμμετοχή!
    Καλό μήνα και φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαι εγω το ιδιο με σένα πιστευω αρτίστα μου νομιζω ότι πια αρχιζουν να βλεπουν οτι το μελλον είναι οι επομενες γενιες που σιγουρα θα ειναι ποιο ενημερωμενες επανω στο θεμα της μολινσης του περιβαλοντος..
      για να ζήσουν σε καλυετρες συνθηκες απο τις σημερινες...
      Ομως αυτό με τα σουπίδια με ξεπερνάει φίλη μου ..ποσο καθαρή θα ήταν η χώρα μας ΑΝ.. όλοι μας πετούσαμε τα σκουπίδια μας στους κάδους και όχι στον δρομο..η στις παραλίες !!!!!
      Να είσαι καλά βρε φιλεναδα.. και να περνας ακομα καλήτερα...καλο υοπολοιπο καλοκαιρακι... ΚΑΛΟ Αυγουστο.. φιλακιαααααα..:k :) <3

      Διαγραφή
  14. Έχω πολλά χρόνια να πάω στη θάλασσα, όταν όμως πήγαινα και τι δεν έβρισκες στην παραλία. Πολύ καλο και σωστό το κείμενο σου Ρούλα μου . Καλο μήνα να έχεις με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήταν ακριβώς αυτό που εννωο΄θυσε η Μαρία ...λόγια της πλωρης αλλά μου εδωσε την αφορμή να δημοσιευσω αυτό το μεγαλο παραπονο μονο της θάλασσας αν ειχε στομα να μας μιλήσει αλλά και όλων μας νομίζω Κατερίνα μου ας ελπίσουμε οτι τα παιδια θα μας βαλουν τα γυαλια επανω στο θεμα της περιβαλοντολογικης συνείδησης φίλη μου...!!:)
      Να είσαι καλα να περνας ακομα καλύτερα και να εχεις ενα χαρουμενο ΑΥΓΟΥΣΤΟ... φιλακιαααα!! :k

      Διαγραφή
  15. Δικαιολογημένο το παράπονο της θάλασσας και γλυκά μες στην αλήθεια του διατυπωμένο από σένα Ρούλα μου!
    Μια εκπληκτική συμμετοχή!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι αυτά θα έλεγε αν θα μπορούσε να μιλησει Μαρία μου και πολά περισσότερα θα μπορούσε να μας σούρει και θα ειχε δικιο έτσι που την εχουμε καταντησει.. μπορεί ο τροπος μου να είναι απλος.. αλλα ενα παιδι αν έχει σωστα παραδείγματα απο τους γονεις του πρωτα.. θα πράξει το αυτονόειτο για εκεινο.. που θα είναι να προσεχει το περιβάλον που ζει.
      Μπορεί να μην ήμουν μέσα στο θεμα < λογια της πλωρης>αλά και οι πλωρες μέσα στην θάλασσα βρισκονται φιλη μου.. !!
      να περνας ομορφα Μαρία μου καλο υπολοιπο καλοκαιρακι και καλο Αυγουστο...φιλακιααα!!:k :)

      Διαγραφή
  16. Ε τι τραβάει κι αυτή!
    Ωραία τα μηνύματά σου Ρουλάκι μου! :)))
    Δεν θα σταματήσω να σε διαφημίζω παντού!
    Η αιώνια έφηβη φίλη μου που είναι παντού και πάντα μέσα.
    Καλά έκανε το Κανελλάκι μας και σε αναγόρευσε κυρία Πρόεδρο! ☺
    Φιλάκια πολλά αγαπημένη μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είδες βρε Αριστακι μου; αν δεν προσεξουμε θα μας παρατησει και θα πάει σε αλλον πλανητη και θαχει δικιο..!!
      Οσο για το προεδριλήκι χι..χι.. ΄το αφηνουμε στην κυρια αντιπροέδρου..!! ονοματα δεν λεμε..χα..χα..:D
      Να εισαι καλα κορίτσι μου που βρίσκει χρονο και περνας.. ελπίζω γρηγορα όλα να πανε καλά .. Καλό σου Αυγουστο φιλησε μου την μανουλα .. και σε σενα πολλα φιλακιαααα!!! :k <3

      Διαγραφή
  17. Η θάλασσα καλά τα λέει Ρουλίτσα μου, εμείς γιατί δεν την ακούμε;
    Το βλέπω καθημερινά στην παραλία μπροστά στο κάμπινγκ.
    Αφήνουν τα σκουπίδια και την άλλη μέρα διαμαρτύρονται για τη βρωμιά.
    Πολύ καλή η συμμετοχή σου.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αλκυόνη αγαπημένη! Ταιριάζει απόλυτα το ύφος της με τη γιορτή του φεγγαριού.
    "Να σκεπάσουμε την ασκήμια του κόσμου" που λες κι εσύ.
    Πανσεληνιακά φιλιά σου στέλνω Ρουλάκι μου αγαπημένο!...
    ตารางคะแนน

    ΑπάντησηΔιαγραφή